A doua șansă. Un viitor mai sigur pentru copii

28.01.2016 A doua șansă. Un viitor mai sigur pentru copii

La început au venit niște colegi de la Slatina și am fost aleși să formăm un grup de inițiativă. Noi aveam rolul de a informa comunitatea și de a vorbi cu oamenii ca să vedem care sunt nevoile lor. Apoi,  membrii grupului de inițiativă s-au întâlnit cu domnul primar și alți oameni de la primărie ca să discutăm despre aceste nevoi și să vedem ce putem face.

Ca rezultat, s-au format două grupe de copii pentru after-school, dar și un curs pentru cei care nu au reușit să termine clasa a VIII-a pentru că au abandonat școala. Ei și-au completat studiile ca să poată merge la liceu sau să participe la cursuri de calificare. Domnul primar este și dumnealui de etnie rroma, înțelege nevoile oamenilor și ne-a ajutat foarte mult în acest proiect și în alte proiecte în care lucrăm. El se zbate foarte mult pentru comunitate și, de exemplu, a făcut o societate unde a dat de lucru la 7 tineri de până în 25 de ani. La noi în comună s-au făcut și cursuri de calificare pentru zidari și  este un lucru foarte important că oamenii au acum o meserie și pot să-și găsească de muncă mai ușor.

Programul este foarte bun pentru că ne-a ajutat să colaborăm, să lucrăm împreună, să știm de unde să plecăm. O altă schimbare importantă adusă de acest proiect a fost că formarea grupului de inițiativă ne-a permis să avem discuții directe cu oamenii din comunitate și să vedem care sunt nevoile lor ca să știm ce avem de făcut.

Cel mai important este programul de after-school pentru că acum copiii vin cu drag la școală, învață mai bine și pot să treacă mai ușor clasa. În plus, la after-school ei primesc și o masă caldă, iar părinții au mai mult timp să se ocupe de casă, de muncile pe care le au de făcut. Acum părinții sau bunicii au și ei mai mult timp pentru lucru, nu trebuie să mai ducă grija de temele copiilor sau ce fac pentru că stau la școală cam 4 ore după programul lor normal. Pentru copii este foarte bine. Sunt ajutați să-și facă temele, învață cu profesorii de la școală. Prin programul acesta, copiii au reușit să învețe mai bine, se simt mai bine la școală, iar mulți dintre ei au terminat clasa a VIII-a și au mers la licee bune.

Acest program de after-school i-a ajutat atât pe copii, cât și pe părinți. Copiii au ocazia să facă activități potrivite cu vârsta lor, învață multe lucruri bune acolo, nu mai lipsesc de la școală cum lipseau înainte, au note mai bune, iar unii pot să meargă și la liceu. Părinții pot să muncească mai mult dar, în același timp, pot să fie liniștiți că își știu copiii la program și că profesorii de acolo au multă grijă de ei și îi învață lucruri bune. Pentru că au fost trei cazuri de copii în comună care și-au prins mâinile la utilajele agricole din gospodărie nefiind supravegheați de părinți. Acum părinții sunt mai fericiți că nu mai rămân copiii singuri acasă când vin de la școală.

Ion Venus, membru în grupul de inițiativă locală Grădinari.

Poveste realizată în Grădinari, județul Olt, prin metoda Most Significant Change. Most Significant Change (MsC) este o modalitate de monitorizare și evaluare participativă. Metoda implică beneficiarii care pot alege singuri și participativ schimbarea cea mai importantă pentru comunitatea în care trăiesc.